Domowe ćwiczenia dla ambitnych i leniwych

Domowe ćwiczenia dla ambitnych i leniwych

Dbanie o naszą kondycję powinno należeć do najważniejszych zadań każdego człowieka. Jesteśmy jednak od siebie różni i ćwiczenia, które sprawiają radość jednym, dla innych są prawdziwą udręką. Co jednak zrobić, aby każdego z nas zmotywować do ćwiczeń? Musimy znaleźć takie zestawy ćwiczeń, które sprawią nam radość.

Jeżeli uwielbiasz ćwiczyć

Typ sportowca zdecydowanie szybciej przyzwyczai się do codziennych treningów i na nowo wejdzie w rytm ćwiczeń. Jedną z niewielu przeszkód może być odnalezienie odpowiedniego zestawu ćwiczeń, czyli takiego, który będzie dla ćwiczącego wyzwaniem i szybko go nie znudzi. Warto więc postawić na różnorodność, zarówno pod względem jednego zestawu ćwiczeń, jak i ich rodzaju. Dostosuj konkretne dni, do konkretnego rodzaju ćwiczeń, np. poniedziałek to ćwiczenia cardio, wtorek, ćwiczenia rozluźniające. W ten sposób urozmaicisz swoje ćwiczenia i będziesz podchodził do nich z większym zapałem. Niezwykle urozmaicony i rozwijający jest trening tabata, czy trening obwodowy, które ćwiczyć możesz zarówno na siłowni,jak i w domu. Oba zakładają maksymalne zmęczenie organizmu, pobudzenie metabolizmu, a w konsekwencji spalenie zbędnych kalorii i piękne wyrzeźbienie ciała. Warto więc poświęcić na tego rodzaju ćwiczenia swój wolny czas. Treningi obejmują ćwiczenia niemal każdej partii naszego ciała, sprawia więc iż kształtujemy nasze ciało w prawdziwie kompleksowy sposób.

Jeżeli nie należysz do wysportowanych osób

Jeżeli ćwiczenia fizyczne to nie jest twoja ulubiona forma aktywności warto zacząć od lekkich ćwiczeń fitness, najlepiej połączonych z tańcem. W ten sposób przyzwyczaisz ciało do ruchu i stworzysz sobie bazę do dalszego rozwoju osobistego. W sieci znajdziesz wiele profesjonalnych filmików z treningiem fitness, które zazwyczaj podzielone są na zajęcia dla początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Warto przyjrzeć im się bliżej i rozpocząć swoje treningi. Aby nie dopuścić do znudzenia warto ćwiczenia fitness przeplatać innymi zajęciami, np.. jogą, hula-hoop, skakaniem na skakance, czy innymi formami aktywności, które zachęcą nas do ruchu, nawet w przestrzeni domowej.