Rozwój parków handlowych

Rozwój parków handlowych

Parki handlowe w Europie Zachodniej i przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych są niezwykle popularne. W Polsce pojawia się ich coraz więcej, ale wciąż jest ich mało. Jednak w najbliższym czasie pojawi się kilka nowych parków handlowych. Dzieje się tak dlatego, że klimat dla takich inwestycji w naszym kraju jest dobry, a inwestorzy coraz bardziej interesują się komercjalizacją powierzchni handlowych. Jeden po drugim pojawiają się kolejne plany budowy nowych parków handlowych. Przedsiębiorstwem, które zajmuje się w Polsce komercjalizacją powierzchni handlowych jest Resco International. W ostatnim czasie firma ta podpisała umowy na komercjalizację między innymi z Galerią MM w Poznaniu, Galerią GRYF w Szczecinku, czy umowę restrukturyzacji Centrum Handlowego OLIWA w Gdańsku.

Parki handlowe

Natomiast największym parkiem handlowym Europy, jaki ma powstać w Polsce, będzie centrum w Gliwicach – Europa Centralna. Jeżeli nie wystąpią żadne problemy planowane otwarcie odbędzie się w połowie 2011 roku. Europa Centralna będzie miała doskonałą lokalizację, co jest niezwykle istotne jeżeli chodzi o parki handlowe. Ten gigant wśród parków handlowych, znajdujący się na 26-hektarowej działce, stanie na skrzyżowaniu Sośnicy i będzie łączyć Niemcy i Ukrainę oraz Czechy i Słowację z krajami skandynawskimi.

Dzięki sprzyjającemu takim inwestycjom klimatowi coraz więcej firm i inwestorów jest zainteresowanych budową parków handlowych w Polsce.

Nowoczesne galerie wielkopowierzchniowe i parki handlowe

W Polsce przybywa nowoczesnych, wielkopowierzchniowych centów handlowych. Atrakcyjne parki handlowe powstają głównie na obrzeżach wielkich metropolii, ale także w mniejszych ośrodkach miejskich.

Firmy takie jak Resco International zajmujące się komercjalizacją obiektów oraz project managementem dla parków handlowych realizują w Polsce rozliczne inwestycje. Pomimo, iż Polacy mają do dyspozycji coraz więcej galerii handlowych poziom nasycenia rynku wciąż powoduje, że nasz kraj pozostaje atrakcyjnym miejscem do inwestycji handlowych.

parki handloweGalerie handlowe w Polsce stają się coraz większe oraz coraz bardziej atrakcyjne pod względem architektonicznym – współczesny klient stał się bardziej wymagający i w związku z tym prymitywne centrum handlowe z boksami sklepowymi przestało być dla niego atrakcyjne. Takie proste pasaże które na początku lat 90-tych wyrastały jak grzyby po deszczu dziś odchodzą w zapomnienie.

Komercjalizacja obiektów handlowych postępuje, a w efekcie pojawia się coraz więcej nowoczesnych parków handlowych.

Polskie firmy takie jak Resco International zdobywają coraz nowe rynki – np. Ukrainę gdzie również realizują projekty z zakresu komercjalizacji i realizacji nowych parków handlowych.